Arculat, mint marketing eszköz

A pár tízezres kiadástól kezdődően a milliós tételekig is rúghat egy komoly és komplex arculat kidolgozása és megalkotása. A multinacionális cég óriásoknak például saját arculati kézikönyvvel is rendelkeznek, amelyet minden kollégájuknak ismernie kell és szigorúan be kell tartania az abban foglaltakat. Az arculat csak egy nagyon apró részét képezi a logó, de kis vállalkozás esetén fontos, hogy ez is az első lépések között meglegyen. A logóhoz kapcsolódóan kis arculat és nagy arculat csomagokat kínál a legtöbb grafikus, ,amelyben különböző modulok szerepelnek. Ilyen lehet például az arculati betűtípusok kialakítása, az arculat színeinek összeállítása, névjegykártya elkészítése, levélpapír fejléc és lábléc elkészítése, online mailek, prezentációk sablonjának elkészítése és még hosszan sorolhatnánk a sor. A weboldalunk felépítése és színei is az arculatunkhoz igazodnak, de bármilyen más reklám megjelenés, legyen az olnine vagy offline is jó, ha könnyen beazonosítható, és hozzánk köthető. Ezen felül számtalan marketing eszköz és forma létezik, amelyeknek elkészítéséhez az arculati kézikönyv az iránymutató. Gondoljunk csak a Coca Cola jellegzetes és semmivel sem összetéveszthető betűtípusára és a jellegzetes piros színre, amit szintén egyből hozzá kapcsolunk, ezek is mind az arculat fontos részét képezik.