A vlog, mint vírusmarketing eszköz

A videós blogolás, vagyis a vlogolás virágkorát éli. A legkülönbözőbb témákban készítenek az emberek ilyen videókat, a párkapcsolati tapasztalatoktól kezdve, a növényültetésen át az anyaságot bemutató videókig mindent meg lehet találni Youtubeon. És hogy ez hogyan kapcsolódik a vírusmarketing témájához? A vírusmarketing lényege, hogy valamilyen üzenetet úgy akarnak eljuttatni minél több emberhez, hogy maguk a nézők lesznek a terjesztői a tartalomnak azáltal, hogy érdekesnek és megosztásra érdemesnek találják a videót, képet vagy írást. Egy igazán jól megalkotott videó pedig a közzététel után saját életre kel és jó esetben felhasználók százezrei osztják meg egymás között, vagyis teljesen úgy működik, mint a vírusmarketing. A vírusmarketing során nem lehet tudni, hogy az elkészült tartalmat milyen fogadtatás éri majd. De a közzétételt követő néhány napon belül eldől, hogy sikeres vagy nem, mivel a legsikeresebb youtube videóknak több milliós nézettségük is lehet néhány napon belül. Ehhez persze nagyon el kell találni a mondanivalót és a formát, ahogy át akarják adni a nézőknek. Nem véletlen, hogy a vlogolást egyre több cég használja marketing célokra és követő szerzésre.